دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

با وجود جدایی کم‌سابقه بازیکنان اصلی از پرسپولیس این تیم کم‌کم سر و شکل خودش را باز می‌یابد.

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

جدایی چیزی حدود ۵۰درصد از ترکیب اصلی هر تیمی می‌تواند یک فاجعه بزرگ و کمرشکن باشد. برای پرسپولیس در تابستان۱۴۰۳چنین اتفاقی رخ داده است. علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی که هر سه جزو نفرات فیکس تیم بودند به تراکتور پیوستند و عبدالکریم حسن قطری هم در سودای بازگشت به کشورش، ‌ساز جدایی کوک کرد. بازیکنان دیگری هم رفتند البته؛ از علی نعمتی تا وحدت هنانوف که نیمکت را تامین می‌کردند. با وجود همه اینها اما، به‌نظر می‌رسد پرسپولیس کم‌کم در حال بازیابی سر و شکل خودش است و می‌تواند در فصل جدید هم تیمی جاندار و مدعی باشد.

آمده‌ها

پرسپولیس مطابق معمول فصول اخیر، تحرکش در پنجره نقل‌وانتقالاتی را دیر شروع کرد اما به سرعت توانست بخشی از امیدهای کمرنگ‌شده را احیا کند. سرخپوشان در خط حمله علی علیپور را برگرداندند تا در کنار عیسی آل‌کثیر که قراردادش تمدید شده، نقطه‌ضعف فصل گذشته را تا حدودی ترمیم کنند. خط حمله پرسپولیس فصل گذشته از کمبود بازیکن خیلی رنج برد. در خط میانی هم فرشاد احمدزاده یک‌بار دیگر به جمع سرخپوشان بازگشت تا جای خالی مهدی ترابی را پر کند. هرچند انصافا ترابی یک سر و گردن بالاتر از احمدزاده است اما فرشاد هم بازیکن بدی به‌نظر نمی‌رسد. برای پست دفاع راست هم ایوب العملود مراکشی جذب شد که حداقل روی کاغذ مورد تأیید نسبی هواداران و منتقدان بوده است. البته که خریدها ادامه دارد.

به مدار برگشته‌ها

در باب مقایسه پارسال و امسال پرسپولیس، نباید بازگشت ۲بازیکن بسیار مهم تیم به چرخه فنی را هم نادیده گرفت. مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از بهبودی به قلب خط دفاعی برمی‌گردد و یاسین سلمانی که اوایل فصل گذشته تازه داشت راه می‌افتاد و دچار پارگی رباط صلیبی شد، حالا قادر خواهد بود خلاقیت را به خط میانی سرخ‌ها بیفزاید. اگر ۲بازیکن در این سطح خریداری می‌شدند، کلی سر و صدا راه می‌افتاد اما حالا بازگشت آنها به شرایط بازی، نادیده گرفته می‌شود.

نیازها

با وجود همه اینها، قطعا پرسپولیس هنوز نیازهای جدی دارد که در بازار باید آنها را رفع کند. مهم‌ترین این احتیاجات، درون دروازه است که گویا برای یافتن جانشین علیرضا بیرانوند با گلرهای خارجی مذاکره شد. تیم همچنین نیاز به یک دفاع چپ هم دارد که در این زمینه بیشتر گزینه‌های غیرایرانی مطرح هستند. اگر مدیران پرسپولیس موفق شوند برای این دو پست بازیکنان مناسبی جذب کنند، خیلی از مشکلات تیم حل خواهد شد.

نمای کلی

نمایی که تاکنون به‌طور تقریبی از پرسپولیس فصل جدید در ذهن داریم اینطوری است که احتمالا یک دروازه‌بان خارجی درون دروازه قرار می‌گیرد، محمدحسین کنعانی‌زادگان و پورعلی‌گنجی مدافعان میانی تیم خواهند بود (احتمال تمدید قرارداد گولسیانی همچنان وجود دارد)، عملود مراکشی در سمت راست و یک بازیکن خارجی دیگر در سمت چپ خط دفاعی به میدان خواهند رفت، مسعود ریگی یا سینا اسدبیگی می‌توانند هافبک دفاعی باشند (احتمال بازگشت میلاد سرلک هم وجود دارد)، هافبک‌های میانی و تهاجمی تیم می‌توانند سروش رفیعی و یاسین سلمانی باشند، وینگرها شامل اوستون اورونوف، امید عالیشاه، وحید امیری و فرشاد احمدزاده خواهند بود و مهاجمان هم علی علیپور و عیسی آل‌کثیر. فعلا مهدی عبدی هم هست که تکلیفش روشن نیست، شاید مهاجم جدیدی هم به تیم اضافه شود.

کد خبر 868466
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha